At Blog to fb At Blog to fb At Blog to fb
Home » , , , , , , , , » Keberangkatan Sultan Selangor ke Makam DiRaja Kampung Bandar 2013

Keberangkatan Sultan Selangor ke Makam DiRaja Kampung Bandar 2013

Written By Unknown on Sunday 30 June 2013 | 12:52


Setiap tahun sudah pasti menjadi kewajipan bagi Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah Al-Haj untuk menziarahi makam DiRaja Jugra dan Bandar sebelum menjelangnya bulan Ramadhan. Keberangkatan baginda kali ini adalah sebagai acara tidak rasmi dan turut disertai oleh beberapa barisan kepimpinan daerah Kuala Langat yang diadakan pada 15 Jun 2013 (Sabtu).


Seperti Almarhum Ayahandanya juga, baginda akan menyertai majlis bacaan tahlil arwah khasnya untuk ahli keluarga nenek moyang diRaja Baginda. Program lawatan baginda bermula di Makam Bukit Jugra bagi menziarahi Makam Sultan Abdul Samad. Kemudiannya baginda menghadirkan diri pula ke Makam Kampung Bandar dimana disinilah terletak Makam bonda Almarhum Sultan Hishamudin, Allahyarhamah Cik Hasnah Bt. Pilong.



Selepas selesai majlis bacaan tahlil, Baginda meluangkan masa untuk beramah mesra dengan penduduk kampung Bandar yang hadir. Alhamdulillah, Sultan yang berjiwa rakyat sebeginilah yang menjadi kesayangan rakyat jelata. Semoga Allah memanjangkan usia Tuanku. Amin.





















Share this article :

0 comments:

Post a Comment