At Blog to fb At Blog to fb At Blog to fb
Home » , , , , » ALIM - Akademi Latihan Inovasi dan Motivasi

ALIM - Akademi Latihan Inovasi dan Motivasi

Written By Unknown on Thursday 11 July 2013 | 11:48


Akademi Latihan Inovasi Dan Motivasi (ALIM) adalah sebuah pusat latihan dan rekreasi yang tenang, menyegarkan dan mempunyai keunikan yang amat tersendiri. Dibangunkan di atas tanah seluas 15 ekar di kaki Bukit Jugra dan menghadap ke muara Sungai Langat yang meliputi kawasan hutan rimba, paya bakau, tebingan batu serta tasik semulajadi.


Keunikannya nyata terserlah dengan terbinanya prasarana latihan yang berlatar belakangkan tebingan batu semulajadi setinggi 50 meter dan memanjang sejauh 100 meter serta dikelilingi oleh kehijauan hutan rimba ciptaan Tuhan yang kaya dengan pelbagai spesis flora dan fauna.


Tasiknya yang luas dan menyamankan adalah amat sesuai untuk pelbagai aktiviti rekreasi air seperti memancing, berkayak dan sebagainya. Dengan wakaf-wakaf terbuka yang dibina di sekeliling tasik ini, ia turut menjadikannya begitu kondusif untuk pelbagai aktiviti perbincangan kelompok atau tugasan kumpulan.


Ketenangan yang menyerlahkan kebesaran dan keunikan alam ciptaan Tuhan ini, menjadikan ALIM begitu sesuai untuk pelbagai bentuk kursus dan latihan serta lain-lain aktiviti rekreasi awam.




PERTANYAAN DAN TEMPAHAN

Sebarang pertanyaan dan tempahan boleh dikemukakan kepada:

     TUNTAS CONSULTANCY SDN. BHD.
     Karung Berkunci 217, 42700 Banting,
     Selangor Darul Ehsan.
     Tel : 03-8503612  Faks : 03-41433102
     H/P :  019-3216049 (Khalid) ; 
                019-3798034 (Azmi)
     E-mail : tuntas@hotmail.com atau tuntasconsultancy@yahoo.com 
     Website : http://www.oocities.org/tuntasconsultancy/


Share this article :

0 comments:

Post a Comment