At Blog to fb At Blog to fb At Blog to fb
Home » , , , , » Sumbangan Artikel (Penulis sambilan)

Sumbangan Artikel (Penulis sambilan)

Written By Unknown on Wednesday 3 July 2013 | 22:34

PEMBERITAHUAN:

Ruangan ini hanyalah untuk mereka-mereka yang berminat untuk turut serta menyumbangkan artikel didalam blog ini sahaja. Sekiranya anda sekadar ingin membuat aduan dan memberi sedikit pandangan atau pendapat, sila mengisi borang maklum balas diruangan Aduan/Cadangan atau KLIK DISINI



MISI PENCARIAN DAN BANTUAN :

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pengunjung laman blog D’Bandar Village. Memandangkan pihak kami masih lagi kekurangan maklumat dan sumber artikel yang mampu untuk menaikkan lagi nama Kampung Bandar, dalam ruangan sumbangan artikel ini dengan sukacitanya dimaklumkan bahawa kami dari warga kerja blog D’Bandar Village telah bersetuju untuk menerima sebarang artikel-artikel yang mampu memberi  maklumat serta pengetahuan untuk dikongsikan didalam blog sebagai bahan bacaan pengunjung laman blog ini.

Artikel yang kami inginkan meliputi kepada pengetahuan mengenai sejarah kampung (Bandar dan jugra), keselamatan,  kehidupan bermasyarakat, aktiviti program, pembangunan, keagamaan, pentadbiran serta politik. Walaubagaimanapun kami akan mengenakan beberapa syarat sebelum artikel berkenaan dimuat turun dalam blog.

Syarat-syarat tersebut ialah :

  1. Setiap artikel hendaklah lengkap, tepat dan padat. Elakkan cerita tergantung.
  2. Jika artikel berkenaan sejarah, sebaik-baiknya tulis tarikh dibuka, pengasas, kisah perjalanan serta lokasi kawasan. Jangan lupa letak pautan sumber maklumat  yang anda perolehi. Kalau orang perseorangan letakkan nama mereka.
  3. Diwajibkan untuk melampirkan gambar. Lagi banyak gambar adalah lebih baik.
  4. Artikel politik. Tidak boleh untuk mempersendakan sebelah pihak sahaja. Yang kami mahukan nak ulas, ulaslah kedua-dua belah pihak dan begitu jugalah sebaliknya. (Ini blog kampung dan masyarakat, bukan blog parti).
  5. Artikel berkenaan hasutan adalah dilarang sama sekali.
  6. Anda  mesti lampirkan juga, nama anda dan asal anda. Sekiranya anda tidak mahu nama anda untuk disiarkan, sila sertakan juga nama samaran.
  7. Kami berhak untuk mengedit kembali artikel anda sekiranya terdapat sebarang yang tidak mengikut syarat dan meragukan. Jika terlalu banyak yang tidak menepati syarat, pihak kami tidak akan menerima artikel anda untuk diposting.
Segala artikel, gambar yang ingin dikongsikan bolehlah dihantar ke pihak kami melalui email  kampungbandarbanting@gmail.com

Dengan ini kami berharap, anda akan dapat menghasilkan artikel yang benar-benar profesional dan beretika. Anggap diri anda seperti wartawan sambilan yang bersikap neutral tidak menyebelahi mana-mana pihak demi mengajar masyarakat kita untuk lebih berfikiran terbuka.

Share this article :

0 comments:

Post a Comment