At Blog to fb At Blog to fb At Blog to fb
Home » , , , , , » PRA, TADIKA di Kampung Bandar

PRA, TADIKA di Kampung Bandar

Written By Unknown on Sunday 14 July 2013 | 17:19


Dikampung Bandar hanya terdapat 3 buah sekolah Tadika atau PRA yang hanya untuk anak-anak dibawah umur 6 tahun sahaja. Lebih mesra di gelar Tadika, sememangnya menjadi kewajipan untuk ibubapa menghantar anak-anak mereka seawal umur 4 tahun untuk diberi pendedahan sebelum memasuki alam persekolahan yang sebenar.


TADIKA KEMAS

Tadika KEMAS adalah tadika paling awal diwujudkan di Kampung Bandar ini. Di Bawah Kementerian Luar Bandar di bawah seliaan KEMAS, Tadika ini masih bertahan sehingga kini. Pembelajaran mengikut kesesuaian ilmu terkini.





PASTI AS-SALAM

Tadika PASTI adalah tadika dibawah kelolaan Parti Islam Semalaysia (PAS). Mula ditubuhkan pada tahun 2009 bertempat di Markas PAS Cawangan Kampung Bandar. Kini sudah 5 tahun, PASTI ini sentiasa mendapat sambutan hangat dari penduduk setempat untuk menempatkan anak-anak mereka disini. Penerapan ilmu agama adalah menjadi keutamaan dalam mata pembelajaran anak-anak disini.





TADIKA PRA SEKOLAH

Tadika PRA sekolah ini telah ditubuhkan pada tahun 2008. PRA sekolah ini terletak disekolah Kebangsaan Bandar. Hanya terdapat satu kelas sahaja dimana kelas ini sekadar menerima 25 orang murid. Anak-anak berumur 6 tahun lebih diutamakan dan selebihnya barulah anak-anak berumur 5 tahun akan diserapkan jika kekurangan kanak-kanak berumur 6 tahun menyertainya. Selain itu, tujuan PRA sekolah ini diwujudkan juga adalah untuk membantu penduduk-penduduk kampung yang mempunyai pendapatan rendah dan tidak mampu untuk ke Tadika lain terutamanya swasta.







Share this article :

0 comments:

Post a Comment